Het is bijna zover! - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Tim Ossenblok - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van Tim Ossenblok - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Tim

08 Mei 2014 | Nederland, Prinsenbeek

Hoi familie, vrienden en collega's,

Nog 2 nachtjes slapen voordat we beginnen aan de reis naar China, naar onze Tim!

Gek te beseffen dat we over 4 dagen een tweede kindje hebben. We worden nu al wel een beetje nerveus ;-)
Alle spullen liggen klaar en gaan morgenochtend de koffers in. Hopelijk past alles en is het niet te zwaar voor in het vliegtuig.

Omdat we veel vragen kregen over hoe de reis zal gaan verlopen even een samenvatting:
Zaterdag 13.40 vertrekt ons vliegtuig, cz346 naar Beijing. Om 5.10 uur komen we aan (+6 uur tijdverschil). Om 9.05 uur vliegen we met vlucht cz3173 door naar Zhengzhou, in de provincie Henan. Daar landen we ongeveer 10.45.
Dan zullen we rond de lunch wel ingecheckt zijn in het Henan Skyland hotel.

Onze gids aldaar is gedurende de hele week Tao Qi. Dit is de zus van Chris, die ons de tweede week in Beijing zal begeleiden. Vanuit Nederland/Meiling reist Tom mee.

Civil Affairs
Maandagochtend 12 mei gaan we Tim ontmoeten! De ontmoeting van Ben is nog steeds het spannendste moment in mijn leven, maar dat zal vast geëvenaard worden.

Het bijzondere is dat we samen reizen met familie Aleman, die hun zoontje ook in Zhengzhou gaan ontmoeten. Extra leuk is dat zij ook een bijna vierjarig zoontje mee naar China nemen. Ik zie ze straks allemaal al samen rondrennen.

Voornamelijk de eerste 2 dagen zijn we bezig met het invullen en legaliseren van de adoptiepapieren. We bezoeken daarvoor o.a. een notaris. Hopelijk mogen we het weeshuis van Tim bezoeken in Kaifeng. Het is voor ons heel belangrijk om te zien waar hij vandaan komt en waar hij de eerste 20 maanden van zijn leven opgegroeid is.

Bijzonder is dat Ben slechts 85 km van ons hotel gewoond heeft in het weeshuis van Luoyang. In een latere reis, als Ben en Tim ouder zijn, komen we hier vast weer terug.

Wie weet kunnen we nog een excursie maken naar de Shaolintempel of de Longmen grotten.

Vrijdag 16 mei 15.00 uur vliegen we terug naar Beijing (cz3174), waar we ons voegen bij familie Staadegaard en Akkerman. Die laatste zijn afgelopen zaterdag afgereisd en zien wij tot dinsdag, de dag dat zij weer terug vliegen naar Nederland.

Zaterdag of zondag gaan wij alle papieren van de eerste samenvoegen en indienen voor de visumaanvraag van Tim om naar Nederland te kunnen reizen. Maandag gaan we die laten legaliseren bij de Nederlandse ambassade en Chinese buitenlandse zaken. Daarna is het een week wachten op het visum. Tijd om excursies te maken naar o.a.
de Chinese muur, plein van de hemelse vrede, verboden stad en het zomerpaleis. En natuurlijk tijd om elkaar nog meer te leren kennen in de wondere wereld van China.

Dinsdag 0.50 uur vliegen we dan met z'n allen weer terug naar Nederland waar we dinsdagochtend 27 mei om ong. 5.40 uur landen met vlucht cz345.

Volgende update zal waarschijnlijk maandagavond komen, met het verslag van het grote moment en de eerste foto's!!

• 09 Mei 2014 - 08:13

Marcel,Sabine,Noa & Tino:

Lieve Marcel, Janneke & Ben,

Wij wensen jullie een hele goede reis en een mooie ontmoeting met Tim.
    Het is erg leuk om met julie mee te lezen.

Liefs van ons 4en!

• 09 Mei 2014 - 09:50

Sandra :

Heey Marcel,

Ik heb je op kantoor niet meer gezien, dus dan maar zo :-) Ik wens jullie heel veel plezier in China! Geniet van alles! De ontmoeting van Ben en Tim wordt vast prachtig!

Groetjes Sandra

• 09 Mei 2014 - 14:50

Geert En Gerry:

Lieve alledrie,
    Wij wensen jullie een hele goede reis. Het is toch wel weer heel bijzonder om jullie tweede kindje over een paar weken te kunnen bewonderen! Terwijl jullie weg zijn ga ik lekker een paar dagen in Prinsenbeek logeren, als de kat van huis is.................
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal.
    Oom Geert en tante Gerry

• 10 Mei 2014 - 07:36

Marianne:

Hallo reizigers,
    En dan is het eindelijk zover..we gaan jullie naar Schiphol brengen.
    Hele goede reis, geniet van elk moment en laat het ons a.u.b. volgen.
    Ik kijk in iederg geval erg uit naar de 27ste, wanneer jullie weer veilig met alle voetjes op de Nederlandse grond staan en dan dit keer met z'n vijven.
    Dikke kus en knuffel voor jullie allen, Mar.

• 10 Mei 2014 - 08:18

Arthur:

Heel veel succes met dit mooie avontuur. En geniet lekker met de gehele familie van Tim.

Tot op kantoor Marcel en zal zo nu en dan deze site bekijken.

Groeten,

Arthur

• 10 Mei 2014 - 21:11

Marianne En Arie Bijl:

Heel veel succes met jullie nieuwe stap in China; toch weer heel bijzonder voor jullie.
    Wat zal Tim welkom zijn in jullie gezin!

• 10 Mei 2014 - 21:35

Marjolein Welvaarts:

Hee luitjes!

Als jullie dit lezen, zijn jullie in China. Hopelijk hebben jullie een goede vlucht gehad!
    Het wordt nu echt heel spannend. Geniet ervan!

Groetjes,
    Marjolein

• 11 Mei 2014 - 01:49

Marielle:

Lieve Marcel,Janneke en Ben, Vanuit Oosterhout wensen wij jullie een goede reis en een geweldige ontmoeting met jullie 2e zoon Tim, geniet ervan! En dan straks lekker met z'n 4tjes thuiskomen.... Kijk nu al uit naar jullie verslagen en vooral foto's!
    Liefs van Mariëlle (en Peter,Yury en Axel!)

• 11 Mei 2014 - 08:49

Willemien Moerman:

Hallo Janneke, Marcel en Ben.
    Terwijl ik dit schrijf, hebben jullie het grootste deel van de reis al achter de rug( hoor ik van je moeder, waar ik zondagmorgen om 7.30 al mee zit te Word Feuten.....)

Heel veel succes, plezier en good luck als jullie Tim in je armen mag nemen.
    En de groeten aan je vader.....fijn dat hij er bij is!!
    Ik lees je blog en chat lekker verder met je moeder.
    Lieve groet Willemien